Екскурсія до бібліотеки
Мета: поглибити знання дітей про бібліотеку, правила
користування нею, роботу бібліотекаря. Збагачувати лексичний запас дітей
словами: «стелаж», «формуляр», «книгосховище». Виховувати інтерес до книжок,
дбайливе ставлення до них, повагу до праці бібліотекаря. Розвивати естетичні
почуття під час перегляду книг.
Хід екскурсії
I. Організація класу
Психогімнастика:
Треба всім нам привітатись:
«Добрий день!»
Всім, хто є всміхніться:
«Добрий день!»
II. Актуалізація опорних знань учнів.
1. Загадка. Всім
про все вона розкаже
І малюночки покаже
Усіх розуму навчить,
Хоч сама завжди мовчить.
2. Бесіда:
- Для чого потрібні книги?
- Які є книги?
- Чи є книги у вас вдома?
- Хто їх вам читає?
- Де живуть книги?
- А де живе дуже багато книг?
- Що таке бібліотека?
III. Розповідь вчителя.
-
Слово «Бібліотека» складається з двох
частин – «бібліо» і «тека». «Бібліо» - означає книга, а «тека» - сховище. Це
означає книгосховище. Бібліотеки є в містах і селах. Книжок у бібліотеці є дуже
багато. Є вірші та казки, книги про тварин, про природу та цікаві пригоди. Є
словники, довідники та енциклопедії. Є старовинні книги, написані дуже давно. І
всі ці книги зберігаються у бібліотеці. Їх можна взяти почитати і повернути
назад.
IV. Читання вірша Ірини Савицької «Загадкова країна».
(Його написала учениця четвертого класу
місто Млинів).
В нас
така країна є,
Там цікаве все живе.
Добрі люди там працюють,
Що нас люблять і шанують.
Ця країна загадкова
Нас прийняти всіх готова.
Бо її не забуваєм,
Ми бібліотеку знаєм.
На полицях там уряд
Гарні книжечки стоять,
Для дорослих і малят
Можна вибрать, почитать.
Там і вірші, і казки,
І поеми чарівні
Про Вкраїну рідну нашу,
Щось дізнатись теж не важко.
Я сюди завжди ходжу,
Бо читати я люблю.
Хочу знати я багато,
Хочу всім допомагати.
Якщо любиш ти читати,
Хочеш все на світі знати,
Книга тут всього навчить,
Як на світі треба жить.
Тільки книгу ти люби,
Гарно її бережи.
І доріжку до країни
Ти ніколи не згуби.
Там цікаве все живе.
Добрі люди там працюють,
Що нас люблять і шанують.
Ця країна загадкова
Нас прийняти всіх готова.
Бо її не забуваєм,
Ми бібліотеку знаєм.
На полицях там уряд
Гарні книжечки стоять,
Для дорослих і малят
Можна вибрать, почитать.
Там і вірші, і казки,
І поеми чарівні
Про Вкраїну рідну нашу,
Щось дізнатись теж не важко.
Я сюди завжди ходжу,
Бо читати я люблю.
Хочу знати я багато,
Хочу всім допомагати.
Якщо любиш ти читати,
Хочеш все на світі знати,
Книга тут всього навчить,
Як на світі треба жить.
Тільки книгу ти люби,
Гарно її бережи.
І доріжку до країни
Ти ніколи не згуби.
V. Закріплення
правил поведінки у бібліотеці.
-
Що потрібно
зробити, прийшовши до бібліотеки?
-
Як треба
поводитися у бібліотеці?
-
Чому в
бібліотеці не можна голосно розмовляти?
-
Як треба поводитися,
виходячи з бібліотеки?
VI. Фізкультхвилинка.
VII. Правила користування книгою.
1. Брати книгу чистими руками.
2. Книги потрібно читати акуратно,гортаючи сторінки, не
слинити пальців.
3. Користуватися закладками.
4. Не читати книгу під час їжі, не малювати в ній.
5. Любити книгу та берегти її.
VIII. Розповідь бібліотекаря.
-
У кожної
книги є свій номер, що складається з букв та цифр. Це – шифр книжки. За цим
шифром можна дізнатися адресу книжки, поверх і поличку, де вона
зберігається. Бібліотекар заводить на кожного читача формуляр, у якому
записує назву книги.
( Бібліотекар допомагає дітям вибрати книги та розглянути
їх, а найцікавіші пропонує взяти в клас для читання).
IX. Підсумок екскурсії.
-
Де ми
сьогодні були?
-
Що вас
найбільше вразило під час екскурсії?
-
Що цікавого
ви дізналися у бібліотеці?
Комментариев нет:
Отправить комментарий